A Cup Of Travel Project: 5 Books To Read While Traveling by Eleni Mosh




Με μέσο όρο παραμονής σε τραίνα -την ημέρα- τις επτά ώρες κατά την διάρκεια ενός Interrail ταξιδιού, καταλαβαίνεις ότι ακόμα και η αγαπημένη σου συλλογή στο mp3 (κανένα i-phone) μοιάζει βαρετή μετά από την τέταρτη επανάληψη. Ο ύπνος καλός και γλυκός και κούνημα του τραίνου το πιο χαλαρωτικό από όλα αλλά μήπως είναι η κατάλληλη ευκαιρία να διαβάσω όλα αυτά τα βιβλία και να δω όλες αυτές τις σειρές τις οποίες μπορεί να παρέλειψα μέσα στη χρονιά;

Για κάποιο παράξενο λόγο, τα ευρωπαϊκά τραίνα είναι το μόνο μέσο σε τούτο τον πλανήτη που μπορώ να αισθάνομαι αρκετά άνετα χωρίς να ζαλίζομαι -δηλαδή είμαι αυτή που ζαλίζεται σε αμάξι ενώ οδηγεί- παρόλα αυτά η μελαγχολία που μου προκαλεί κάποιες φορές ένα solo ταξίδι μπορεί να με κάνει να βάλω τα κλάματα ακόμα και στη θέα ενός κουταβιού..... στην άκρη μίας σκηνής δευτερολέπτων της αγαπημένης μου σειράς (kudos σε όποιον κατάλαβε τι εννοώ).

Επειδή λοιπόν ταξίδι πάμε για να χαλαρώσουμε και όχι για να σκεφτούμε εκείνο το λάθος που κάναμε στις καλοκαιρινές διακοπές στην Πάρο το 2007, ανέθεσα στην Eleni Mosh να μου προτείνει τα 5 ιδανικά βιβλία για ένα χαλαρό ταξίδι. 

Η συγκεκριμένη βιβλιοφάγος ξέρει από καλό βιβλίο για αυτό να την εμπιστευτείς....εεεε!



Όταν η δεσποινίς Βιβλιοθηκονόμος μου πρότεινε να γράψω 5 βιβλία που θα συνιστούσα σε άτομα που ταξιδεύουν, η πρώτη μου σκέψη πήγε στην πρώτη φορά που πήγα μόνη μου Θεσσαλονίκη με το τρένο, να επισκεφτώ έναν φίλο που σπούδαζε εκεί, καθώς κ το φεστιβάλ κινηματογράφου κ αφού θα ταξίδευα με τον καρβουνιάρη για πολλές ώρες, μέσα στη νύχτα (σημείωση τότε τα κινητά δεν είχαν internet, άντε κανένα φιδάκι να σε απασχολήσει για λίγο) κ δεν ήθελα να κοιμηθώ με αγνώστους γύρω μου (πάντα με άγχωνε το τρένο περισσότερο από τα άλλα μέσα μεταφοράς: να βρεις την πλατφόρμα, να μπεις στο σωστό τρένο, είμαι στο σωστό βαγόνι; μη χάσω την στάση μου κτλ) οπότε διάβασα το Salem's Lot του Στήβεν Κίνγκ που ήταν το σωστό είδος μυστηρίου και αγωνίας, με μια ερημική πόλη και κρούσματα από βαμπίρ.

Η δεύτερη ανάμνηση που μου ήρθε είναι το ταξίδι με το πλοίο στη Μυτιλήνη τον Ιούλιο του 2007 που έβγαινε το τελευταίο βιβλίο Harry Potter. Η παρέα μου ήταν ήδη στο νησί, εγώ πήγα μερικές μέρες πιο μετά γιατί είχε κάτι συναυλίες που δεν ήθελα να χάσω. Το να ταξιδεύεις με πλοίο μόνη σου δεν είναι εύκολο, πχ όταν πας τουαλέτα πρέπει να παίρνεις μαζί σου όλη σου την πραμάτεια, κ να αφήνεις την θέση που είχες βολευτεί με κίνδυνο να μην την βρεις όταν γυρίσεις. Ενώ είχα πάρει βιβλίο μαζί να διαβάσω στο ταξίδι, μόνο κ μόνο που ήξερα ότι έβγαινε εκείνη την μέρα είχα πεισμώσει να το βρω, όπου σταματάγαμε στο νησί σε όλες τις διακοπές έμπαινα κ ρώταγα αν είχαν το Deathly Hallows αλλά μάταια. Απογοητευμένη περίμενα την επιστροφή στην Αθήνα για να το βρω. Τελικά στο βιβλιοπωλείο του καραβιού της επιστροφής το είχανε και ενώ ήταν πιο ακριβό απ' ο τι θα μπορούσα να το βρω κανονικά, το πήρα κ βυθίστηκα στο διάβασμα ενώ οι φίλοι μου παίζανε χαρτιά.

Στην πιο σύγχρονη ιστορία ταξιδιών μου, πρέπει να ομολογήσω ότι με έχει βολέψει πολύ να έχω e-books από το να κουβαλάω πολλά βιβλία, για εξοικονόμηση χώρου κ βάρους, αν κ όταν είμαι στην παραλία προτιμώ το χαρτί από το να αγχώνομαι για το αν θα μπει άμμος/νερό στο tablet μου ή αν θα τελειώσει η μπαταρία. Μέσα στην φορητή μου συσκευή έχω μια μεγάλη γκάμα από διαφορετικά ήδη βιβλίων/κόμικς/περιοδικών για να διαβάσω ανάλογα με το τι έχω όρεξη. Οι προτάσεις που κάνω λοιπόν είναι:




1. Το Hitchhikers guide to the galaxy του Douglas Adams είναι ένα βιβλίο για έναν "κατά λάθος ταξιδιώτη", με συνέχειες αν το τελειώσεις γρήγορα, είναι τρομερά ευχάριστο, και αν είσαι σαν κ εμένα θα γελάς μόνη σου κ θα σε κοιτάνε οι γύρω με απορία (bonus θα μάθεις πως μπορείς να πετάς)





2. Οτιδήποτε από John Green αν θες να συγκινηθείς. Συνήθως τα βιβλία του είναι ιστορίες 
ενηλικίωσης με έφηβους χαρακτήρες οι οποίοι προσπαθούν να επαναπροσδιορίσουν τους εαυτούς τους. Για εγγυημένο κλάμα διάλεξε το The Fault In Our Stars, δεν ήξερα αν η μύτη μου έτρεχε γιατί ήμουν κρυωμένη ή από τα δάκρυα.




3. Βιογραφίες ατόμων που θαυμάζεις. Υπάρχουν τόσα αυτοβιογραφικά βιβλία από διάσημους που διηγούνται στιγμές από την ζωή τους με αστείο και συγκινητικό τρόπο. Ενδεικτικά αναφέρω Modern Romance από Aziz Ansari, You Are Never Weird On The Internet (Almost) από Felicia Day, Why Not Me? από Mindy Kaling, The Art of Asking από Amanda Palmer, More Fool Me από Stephen Fry κτλ (σκέψου κάποιον διάσημο που θα ήθελες να διαβάσεις, πιθανότατα θα έχει γράψει βιβλίο)




4. Lumberjanes από Shannon Watters, Grace Ellis και Noelle Stevenson αν διαβάζεις κόμικς. Αν μη τι άλλο οι περιπέτειες της παρέας κοριτσιών στην κατασκήνωση μπορεί να σου δώσει ιδέες για δραστηριότητες στην φύση.




5. Ενδιαφέροντες ταξιδιωτικούς οδηγούς για την περιοχή που επισκέπτεσαι πχ London Walks από Badaude που είναι ένας οδηγός ζωγραφισμένος στο χέρι με υπέροχες περιοχές και παρατηρήσεις, ή το Zinester's Guide to New York City από Ayun Halliday το οποίο παρέχει διασκεδαστικές πληροφορίες για τις καλές και τις κακές εμπειρίες που μπορεί κάποιος να έχει στην Νέα Υόρκη.


Ανακεφαλαιώνοντας (ω θεοί από το σχολείο έχω να το γράψω αυτό) όταν δεν θες να κοιμηθείς προτίμησε μυστήριο, αν έχεις μια σειρά βιβλίων, ή συγγραφέα που αγαπάς προτίμησε το από κάτι καινούργιο, πρόσεξε να μην διαβάζεις σε κινούμενα οχήματα αν ζαλίζεσαι, να θυμάσαι υπάρχει πάντα και η επιλογή audio-books (αν κ προσωπικά δεν έχω καταφέρει να μείνει αμείωτη η προσοχή μου όταν ακούω βιβλία) που πολύ συχνά έχουν διάσημους να κάνουν την ανάγνωση πιο θελκτική, περιοδικά κ κόμικς είναι πάντα καλά για ταξίδια που δεν θα έχεις πολύ χρόνο να διαβάζεις.



Eleni Mosh on GoodReads

Comments